آموزشی

چگونه در فتوشاپ فارسی بنویسیم؟

فارسی در فتوشاپ
فارسی بنویسیم

فارسی نوشتن در فتوشاپ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که می خواهید داخل برنامه فتوشاپ به زبان فارسی تایپ کنید می بینید کلمات به صورت جدا جدا تایپ می شوند. مشکل فارسی نویسی در برنامه های تحت ویندوز به سادگی قابل حل هستند.

فارسی نوشتن در فتوشاپ و مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ برای همه کسانی که اولین بار نرم فتوشاپ را نصب کرده اند پیش خواهد آمد! چرا که این نرم افزار بصورت پیش فرض روی تنظیمات فارسی نویسی تنظیم نشده است. در این مقاله از سری مقالات آموزش فتوشاپ به حل مشکل تایپ جدا جدا در فتوشاپ خواهیم پرداخت. مشا میتوانید در همین ابتدای مقاله فیلم رفع مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ را مشاهده کنید و برای رفع این ایراد خیلی سریع اقدام کنید.

لیست عناوین

چگونه در فتوشاپ تایپ کنیم

حل مشکل فونت فارسی در فتوشاپ

برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ ۲۰۱۷ یا به عبارتی مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ چند مرحله بسیار ساده را باید انجام دهید.

  • ابتدا از مسیر Edit >> preferences >> type  وارد پنجره مربوط به تایپ شوید.
  • از این پنجره مطابق با تصاویر زیر، تیک گزینه Middle Eastern and south Asian را فعال کنید.
  • پس از فعال کردن تیک گزینه Middle Eastern and south Asian نرم افزار فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید.
  • بعد از اینکه دوباره نرم افزار فتوشاپ را باز کردید :
  • از مسیر Type >> language option تیک گزینه Middle Eastern Featuer را فعال نمایید تا مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را حل کرده باشید.

رفع مشکل فارسی نوشتن در ورژن های مختلف

برای رفع مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ در ورژن های مختلف ممکن است در مرحله اول پیام های مختلفی را مشاهده کنید که هیچ تفاوتی با هم ندارند و شما باید گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  • در فتوشاپ ورژن ۲۰۲۱ گزینه World-Ready Layout
  • در فتوشاپ نسخه ۲۰۲۰ گزینه World-Ready Layout
  • در فتوشاپ نسخه ۲۰۱۹ گزینه Middle Eastern and South Asian

در صورتی که با این روش نتوانستید مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را رفع کنید بهتر است روش هایی که در ادامه برای حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ بررسی میکنیم را امتحان کنید.

تایپ فارسی
فتوشاپ

حل مشکل تایپ در فتوشاپ با پنل پاراگراف

از دیگر روش هایی که میتوانید برای فارسی نوشتن در فتوشاپ و حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ از آن ها استفاده کنید انجام یک سری تنظیمات در بخش پاراگراف نوشته میباشد. از مشکلات رایج فتوشاپ برای تایپ فارسی جدانویسی حروف فارسی میباشد.

در این روش باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در پنل پاراگراف برای رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ باید آیکن ۳ خط را انتخاب کنید.
  • با انتخاب این آیکن میتوانید به گزینه های مربوط به پاراگراف دسترسی داشته باشید و آن ها را تغییر دهید تا درست کردن فونت فارسی در فتوشاپ انجام شود.
  • در این مرحله باید گزینه World-Ready Layout و Middle Eastern features را فعال کنید تا در کنار آن ها تیک فعال شود.

به این ترتیب تصویری را که انتخاب کرده اید شامل این ویرایش میشود و مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ برطرف میشود. گاهی ممکن است متن فارسی شما در فتوشاپ به صورت برعکس نوشته میشود و شما برای آن که بتوانید یک متن را به فارسی بنویسید به مشکل برمیخورید. در واقع به هم ریختگی تنظیمات تایپ در فتوشاپ باعث بروز این مشکل میشود. برای آن که بتوانید تایپ فارسی در فتوشاپ را بدون برعکس شدن حروف انجام دهید باید جهت متن را راست به چپ کنید. به صورت پیش فرض این بخش به صورت چپ به راست میباشد که شما باید در پنل پاراگراف این تنظیمات را انجام دهید.

حل فارسی نوشتن در فتوشاپ با برنامه

برای آن که بتوانید مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ را رفع کنید شما باید روش های قبلی را انجام دهید اما اگر این روش ها جواب نداد میتوانید از برنامه هایی که به شما معرفی میکنیم کمک بگیرید و مشکل را رفع کنید.

  • برنامه notepad
  • برنامه word از مجموعه office
  • wordpad

شما به راحتی میتوانید در این برنامه ها متن دلخواهتان را تایپ کنید و از آن ها کپی کرده و در فتوشاپ پیست کنید. با این روش ساده میتوانید مشکل فارسی نویس فتوشاپ را رفع کنید و به راحتی رفع مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ را تجربه کنید. همچنین میتوانید در بخش چت برنامه هایی مانند واتساپ نیز متن مورد نظر را تایپ کنید و متن مورد نظر را کپی و در فتوشاپ پیست کنید. به این ترتیب مشکل تایپ در فتوشاپ را دور زده اید و به راحتی توانسته اید اقدام به حل مشکل فونت فارسی در فتوشاپ کنید.

digits

فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ

یکی دیگر از مشکلاتی که تایپ فارسی در فتوشاپ برای کاربران ایجاد کرده است فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ میباشد زیرا کاربران میخواهند گاهی حتی اعدا را به صورت فارسی تایپ کنند و صفر تا صد متن شان فارسی باشد. برای حل مشکل تایپ اعداد فارسی در فتوشاپ باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

بعد از انجام مراحل فوق می بایست برای نمایش اعداد فارسی در فتوشاپ یک مرحله کوچک دیگر را نیز انجام دهید. هر چند در اکثر اوقات همین مشکل هم با انجام مراحل فوق برطرف می گردد

  • برای فارسی نوشتن اعداد در فتوشاپ از پنل های موجود در سمت راست فتوشاپ پنل character را انتخاب کنید.
  • از پنل باز شده از قسمت Digits فارسی را انتخاب کنید.
  • در صورتی که پنل character در پنل های موجود حاضر نبود، با استفاده از منوی window آن را فعال کنید. تا اعداد فارسی در فتوشاپ نمایش داده شوند.

فارسی کردن فتوشاپ

برای فارسی کردن فتوشاپ قابلیت خاصی وجود ندارد و شما نمیتوانید گزینه های این برنامه را فارسی سازی کنید. ولی اگر منظور شما از فارسی کردن فتوشاپ یا فارسی کردن فتوشاپ ۲۰۲۰ و سایر نسخه ها اضافه کردن فونت فارسی فتوشاپ و نوشتن متن فارسی در فتوشپ بدون مشکل جدا جدا شدن و شکسته شدن حروف میباشد میتوانید از راهکار های گفته شده در بالای مقاله برای این منظور بهره ببرید.

برای نوشتن فارسی در فتوشاپ شما میتوانید با انتخاب ابزار Type Tool در نوار ابزار بالا روی فونت های پیش فرض موجود کلیک کنید و با انتخاب گزینه Load فایل فونت مورد نظرتان را انتخاب کرده و در فتوشاپ اپلود کنید.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *